דעה • ה'אויבער חוכם' שגרם לאסון הגדול // בועז בן ארי

    בועז בן ארי 8 Comment on דעה • ה'אויבער חוכם' שגרם לאסון הגדול // בועז בן ארי
    21:20
    19.05.24
    יענקל'ה פרידמן No Comments on יענקל'ה: "נס גלוי באיראן; רק להיזכר במאות הטילים ששיגרו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מניסיון עבר כצלם. בהלויות הלויה יכולה לזרום כתיקונה גם עם מיליון איש. עד הרגע שבו אדם קופץ ואומר משהו למשל לאנשים שלוקחים את המיטה. מאחר ומסביב למיטה ובכל מקום בעצם בלוויה זה אוסף אנשים זרים. מי שנותן הוראות מטבע הדברים אנשים הולכים אחריו.

    הייתי בן 18. הלווית הרב גרשונוביץ בערב פסח. אני מסביב למיטה מאות אלפי מלווים. איש לא יודע מה הלאה. לא מתקדמים ס"מ אחד. מרחק 200 מטר מלדרמן עמד רכב חברא קדישא.

    אחד הרבנים שעמד שם אמר לי צריך להעלות את המיטה לאמבולנס. כי זה לא יזוז. אני הרמתי את קולי לעבר מלווי המיטה שיקחו את המיטה לאמבולנס הייתי בטוח שיגלגלו אותי מכל המדרגות. אבל מאותו רגע כמו עדר ממושמעים עשו כל שהוכתב להם. ללא דעת. מי שלוקח פיקוד אפילו הוא נער. בגלל שאין היכרות. אנשים נוהים אחריו.

    אתמול במסע ההלוויה בבית המדרש. היה אויבער חוכם. שהחליט מענייני כבוד. שליטה. פרנציפ. או לא יודע מה. לשנות את סדר הוצאת המיטה. על פיו פעלו באותה שניה. וכך בשניה אחת נהפך סדר הוצאת המיטה למיקום הטראגי של המדרגות. אותו אחד שניווט וצעק ושינה את הסדר שנקבע הוא אחראי ישיר. למה שקרה בהבל פיו וצעקותיו. קבע את מותם של האנשים.

    הפתרון: יהיה הגדול בישראל – שיכתוב צוואה ובה יפורט מסע הלוויה. מי מחזיק במיטתו. מי מסביב. מאיזה בית מדרש זה יצא. ויוסיף שמי שידחף אין לו מחילה. וירחיב באיסור חמור להיכנס לבית החיים תוך רמיסת כבוד המת המינימלי. אותו גדול דור שיעשה זאת הוא שיקבע לדורות. את סדר הלויה לנצח בכל הלוויה.

    ב. יקבע בשטח מיד בהודעת הפטירה. ויפורסם בכל מקום בכלי התקשורת ובכלי המדיה הרבים היום במגזר החרדי. שיש אדם אחד שאחראי לכל מה שסובב מסביב למיטה. יפורסם שמו ובכל מסע יכול להיות אותו אדם מפעם קודמת או כל פעם אדם חדש. אם כי רצוי שיקבע אדם אחד שמבין ומכיר בנפש האנשים בשעת מסע הפרידה . וילבש בגד מזהה אחד על פיו ישק דבר. ועל פיו יחנו יעמדו וילכו.

    ג. הגיע הזמן במסגרת השינויים הללו לעשות סוף לביזיון הזה ששוטרים מחללי שבת. הבזים לכל דבר שבקדושה. הם העשרה אנשים שמקיפים את מיטת גדול הדור בדרכו האחרונה. רבנים שלא הכניסו לחדרם מחללי שבת. אוי לנו שהם אלו האנשים שמקיפים את קברם הממשי של גדולי ופוסקי הדור בשעת הורדתם לקבר. הגיע הזמן להקים לשעות כאלו קבוצה של אנשים חרדים יראי ה. שכוחם במותנם שיאבטחו יעמדו מסביב ויקפידו שאלו שיהיו בשניות האחרונות כשגדול הדור נקבר עם ספריו ופסקיו. יהיו כאלו אנשים שהלכו בדרכו האחרונה בדרך בה התווה.



    8 תגובות

    מיין תגובות
    1. 8

      לגבי הפתרון הראשון, ברור שזוהי שטות גמורה. לא ימצא לעולם אדם בר דעת שייתן הוראות לגבי הלוויתו, שתהיה כידוע לאחר מותו כאשר אין לו ידיעה מינימלית על המצב בשטח, על ינום מותו ושעת קבורתו. אינה דומה הלויה שנעשית שעה לפני שבת לנעשית במוצ"ש.
      מה שכן, ישנם כאלו שהרב שך זיע"א הגדירם "חיות", שאותם צריל להעביר סדנת חינוך מיוחדת, שאפילו אם הרב'ה שלהם מגיע, אסור לרמוס יהודי אחר.

    2. 6

      כתבת נפלא!!!
      אני מציע שאתה תהיה הממונה. – רק תחליף את ההופעה.

    3. 4

      הוא עשה העתבק מהרב מונק……………..!

    4. 3

      אתה צודק השם יעזור

    5. 1

      אתה לא תגיד לגדול בישראל מה לכתוב בצוואה שלו .
      וזה גם לא הפיתרון כי אם כך משתמע שגדול בישראל שלא כתב כך בצוואתו אזהוא ח"ו "פושע" או משהו כזה